tirsdag den 20. marts 2012

Det Nye Galehus - Mysteriet om Meulensteen

I flere år har der floureret de rygter, at den tidligere Brøndby-træner, René Meulensteen, stoppede i Brøndby fordi han ifølge hollandske Algemene Dagblad skulle have sagt, at klubben var en syg patient, og at René Meulensteen siden hen vendte retur til Manchester United for at passe et job som first team coach.

Imidlertid har Det Nye Galehus opsnappet oplysninger, som kan dementere disse ting som rygter, endda fra kilden selv. Vi stødte således på René Meulensteen på 'Vintønden' på Frederiksberg i sidste uge:

"Jeg har siddet her lige siden jeg forlod Brøndby. Det er helt sikkert. Alt det der med, at Brøndby skulle være en syg patient, det sagde jeg bare fordi jeg selv var ved at få smag for de gode, røde sager, som de serverer så glimrende herinde på Vintønden!"

Der lyder højlydte stemmer fra de omkringsiddende tre-fire stamgæster, og straks serveres et ekstra glas vin for Meulensteen af den kvindelige bartender, der går under navnet Barske Bitten.

"Dette er perfekt for mig. Jeg kan sidde og se fodbold i alle hverdagene, mens min stand-in, Erasmus Møllehjul, sørger for at træne med holdet," siger René Meulensteen, hvorefter samtalen tager en ny, uventet drejning: "Jeg kan forresten lide at se engelsk fodbold, hvad ellers? Helst League Two eller lavere. Dansk fodbold er fucking miles away! Det er for tøsedrenge og prettyboys. Har du set, hvor meget pomade nogen af dem har i håret? Forstår du hvad jeg siger, knægt?"

Her bliver René så opildnet og rød i hovedet, at han må have fat i sin astmaspray og en cigaret, hvorefter vi leder spørgsmålet hen på et mindre sprængfarligt emne:
 
"Hvorfor jeg malede spillergangen i Brøndby grøn? Jamen, det havde jeg bestemt hjemmefra. Alex lavede en joke med mig, og forklarede, at Brøndby var en fantastisk god klub i den danske 1. division, som spillede i grønne trøjer, hvor blandt andre Jesper Olsen, den tidligere United-spiller kom fra. Det viste sig, at Alex talte om Næstved IF, dejlig klub, selvom den vistnok ligger fucking miles away. Men på det tidspunkt, da jeg opdagede joken, der havde jeg ligesom købt al malingen, 120 liter! [spredte grin fra 'Vintønden', red.] Og så fandt jeg på den undskyldning, at grøn jo var håbets farve, for det havde jeg hørt fra en ven, der læste i en bog engang. Haha, det vildeste er, at jeg fik Per Bjerregaard til at gå med på den! Håbets farve, haha! [harsk latter, red.] "

"Har de først malet den over nu? Jamen det er jo seks år siden! Haha, nåmen bedre sent end aldrig! Skål, min dreng!"

Her sluttede interviewet med René Meulensteen ved, at den tidligere Brøndby-træner sank under bordet. Barske Bitten lod os vide, at det var kutyme, når samtalen blev ledt hen på Brøndby, så vi behøvede ikke være bekymrede. "René har en lejlighed lige ovenpå her, ingen problemer! Hils omkring jer!"

Vi fulgte op med et telefonopkald dagen efter, hvor vi desuden tilbød René at gennemlæse interviewet, men han havde ikke tid, da han skulle nå at finde et sted på nettet, hvor han kunne streame League Two-kampen, Port Vale-Hereford uden at betale for det, og han havde desuden et par ærinder at ordne inden da.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar