lørdag den 3. marts 2012

Et forårskådt bud på kampen mod Sønderjydske

Efter en lang og iskold vinter, er solen begyndt at stråle fra en blå himmel, erantisserne gror frem i hobetal på plænerne - og findes der egentlig et bedre tegn på et positivt Brøndby-forår end disse strålende, gule farver og den isnende blå himmel?

Dagen igår var nærmest en forårsdag, folk lå i parkerne og skrev på laptop og læste bøger i T-shirts, kåde og overmodige som hvalpe der endnu ikke har fået en klar fornemmelse af, hvor deres grænser er - i hvert fald forudser jeg en lang række forkølelser de kommende dage, og sikkert en del snøftende næser på Brøndby stadion, når forårssæsonen skal skydes igang mod Sønderjydske.

Græsset er vel knap begyndt at gro, men stemningen er optimistisk i klubben, lader det til, og det er den samme stemning jeg håber der vil hvile over Brøndbys første hjemmekamp i sæsonen. Holdet har brug for al den medvind de kan få, for at komme godt fra land.

Jeg vil ikke driste mig til at komme med et bud på en startopstilling til kampen - det eneste der for alvor har undret mig ved træningskampenes startopstillinger er, at både Mike Jensen og Femi ser ud til at være bagved den unge og forholdsvist uprøvede defensivspiller fra Hvidovre, Frank Semou, som i efteråret blev flået ud efter en halv times spil af Henrik Jensen.

Men måske har Fransk Semou det det, der skal til, for at den defensive balance på holdet bliver optimal. Det vil jeg lade trænerne om at drøfte yderligere. Under alle omstændigheder bliver det virkelig spændende at se den første betydningsfulde kamp efter Auri Skarbalius har haft en hel vinter til at sætte sit præg på truppen.

Resultatmæssigt har holdet gjort det fint i træningskampene. De har ikke ligefrem har mødt klassemodstandere, selvom et ukrainsk midterhold og et moldoviansk tophold sikkert sagtens ville kunne klare sig i Superligaen - men når man kigger på FCK's modstandere i vinterpausen, så klinger nogen af dem noget mere frygtindgydende end Brøndbys, hvilket på en mere pessimistisk skribent kunne have fået bekymringerne til at sætte sig fast som furer mellem øjenbrynene.

Men jeg tillader mig selv at være positiv indtil det modsatte er bevist. Min mavefornemmelse peger i retning af tre sikre point. Måske er det forårskådheden der også har ramt mig, men jeg tror på sejren.
2-0 til Brøndby. På mål af Michael Krohn-Dehli og Nicolai Agger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar